Preguntes freqüents

preguntes freqüents

Per què en el joc no apareix l’arròs com a ingredient de la paella?

En el joc tots els ingredients tenen el mateix valor i cap d’ells és imprescindible. Si l’arròs fóra un d’ells, esta carta es tornaria indispensable per guanyar, ja que no s’entendria una paella sense arròs. Això alteraria les bases jugables de La Fallera Calavera. Per això, entenem que els jugadors ja comencen amb els ingredients bàsics per cuinar la paella (arròs, safrà, oli, sal…) i la pròpia paella, és clar! Ara faltarà trobar la carn i les verdures!

En la 2a edició de l’expansió, per què la carta de l’Ofrena i la de la reina de les festes de Castelló tenen la mateixa il·lustració?

Trobaràs la resposta en esta secció: lafalleracalavera.com/lofrena

En La Fallera Calavera 2, si comence un torn i ja tinc cinc ingredients, però alguns són de marisc, puc fer alguna acció o només puc llançar la moneda?

Només pots llançar la moneda, sense fer cap acció més. I ho hauràs de fer així fins que guanyes o fins que deixes de tindre cinc ingredients vàlids.

Puc usar dos masclets i/o una tomatina violenta en una mateixa batalla? Són acumulables?

Sí, eixes cartes es poden acumular, ja que es tiren enmig de la batalla, no consumixen un torn i no hi ha cap indicació a les cartes que indique que no es poden acumular.

En La Fallera Calavera 2, si em posen la Lluna de València quan tinc cinc ingredients, però alguns són de marisc, puc tirar la moneda?

La Lluna de València no afecta al llançament de la moneda. Si tens cinc ingredients vàlids has de tirar la moneda de manera obligada, ja que no es considera cap acció del teu torn.

Quan utilitze un masclet o una tomatina violenta i una de les cartes descartades és la reina de les festes de Castelló, puc aplicar la seua habilitat?

L’habilitat Fi de regnat diu que quan la reina de les festes de Castelló va al cementeri robes una carta de la baralla. Però recorda que les habilitats de les cartes de batalla només s’apliquen quan eixos personatges estan implicats en una batalla. Per tant, en este cas, no pots utilitzar l’habilitat de la carta!

Quan utilitze el creador del joc puc recuperar i usar en el mateix torn una carta que implique altres cartes?

Sí, pots fer-ho. El creador del joc funciona com una repetició, però en la primera jugada estàs obligat a recuperar una carta del cementeri i en la segona jugada has d’utilitzar la carta recuperada. Però si la carta recuperada és, per exemple, l’home del sac o la batalla d’Almansa, la utilització d’eixes cartes comportarà necessàriament que n’utilitzes altres, cosa que està permesa.

Com funciona el Tribunal de les Aigües?

La carta especial del Tribunal de les Aigües permet que la riuà bote el jugador que ha utilitzat esta carta. És a dir, en el moment en què algú usa la riuà utilitza el Tribunal per no haver de donar els teus tresors al jugador següent. Tampoc rebràs cap tresor. Els efectes de la riuà s’apliquen amb normalitat a la resta de jugadors, com si qui ha usat el Tribunal de les Aigües no existira. Per cert, el jugador que ha utilitzat la riuà pot ser també el que use el Tribunal!

Com funciona la carta del Tirisiti?

La carta especial Tirisiti permet jugar durant un torn amb les cartes de la mà d’un altre jugador. Li les agafaràs i faràs una jugada amb alguna de les seues cartes, però compte! Si no t’agraden, no podràs utilitzar les teues pròpies cartes de mà en eixe torn, només les seues. Pots atacar eixe mateix jugador i ell no podrà defensar-se, ja que momentàniament no té cap carta a la mà. ATENCIÓ: Tirisiti només afecta a les cartes de la mà, però no al mostrador dels jugadors implicats. Per tant, si fas jugades que impliquen cartes del mostrador, tingues en compte el teu propi mostrador i no el del jugador afectat per Tirisiti.

Si un jugador només té un tresor i està fixat amb l’Illa de Tabarca, pot usar el Pacte del Dimoni per fer un intercanvi?

Sí que pot. El jugador que use el Pacte del Dimoni rebrà els tresors del rival però no n’entregarà cap, ja que l’Illa de Tabarca té major nivell que el Pacte del Dimoni.

Què ocorre si un jugador utilitza la revolta de les Germanies amb l’Alcaldessa Perpètua o amb el Moro Mussa?

La revolta de les Germanies implica resoldre individualment cada batalla. En el cas de l’Alcaldessa Perpètua, l’atacant només podràs aplicar l’habilitat Perpetuïtat si guanya totes les batalles, ja que si una batalla individual es perd, l’Alcaldessa anirà al cementeri una vegada acabe la revolta de les Germanies. En el cas del Moro Mussa, l’atacant aplica l’habilitat Segrest a les batalles que guanye (és a dir, l’atacant furtarà les cartes de batalla de la defensa), però si una sola de les batalles es perd, el Moro Mussa no podrà retornar a la mà.

Si el moro Mussa guanya la batalla però l’altre jugador adjunta el ninot de falla a la seua carta de batalla, qui es queda esta carta de batalla?

Se la queda el jugador que ha utilitzat el ninot de falla, ja que apareix la paraula “sempre”. El moro Mussa torna a la mà de l’altre jugador, però no segresta cap carta.

La presència del Butoni anul·la l’efecte de la muralla de Morella o de la falla descomunal?

Sí, l’anul·la mentre el Butoni estiga en eixe mostrador.

Si use una aigua de València contra un personatge que té 0 punts de defensa, es queda amb punts negatius?

No, no es pot baixar més enllà del zero.

Què ocorre si tinc en el mostrador el taronger putrefacte i la Tartana del Tio Pep?

En tal cas, eixe jugador robarà 2 cartes en cada torn i podrà fer una altra acció.

Pot haver un empat en una batalla? I en una batalla d’Almansa?

No, no hi ha empats en La Fallera Calavera. Si els punts d’atac i de defensa són iguals, el defensor sempre guanya la batalla. En el cas de la Batalla d’Almansa, si els punts d’atac i de defensa són idèntics, el defensor es quedaria tots els tresors de l’atacant.

Es poden encadenar repeticions?

Sí. Pots utilitzar una repetició per a fer 2 jugades i, en la segona jugada, utilitzar una altra repetició. En total tindràs 3 accions útils!

Puc anul·lar una Lluna de València amb una paella protectora, una vegada ja està al meu mostrador?

No, s’ha d’anul·lar en el moment en què te la col·loquen.

La paella protectora anul·la cartes especials que no afecten directament un altre jugador?

La paella protectora anul·la qualsevol carta especial de nivell 1, encara que no afecte directament el jugador que utilitza la paella protectora. En eixe sentit, un jugador pot anul·lar la repetició d’un altre jugador o el donyet escodrinyador. Fins i tot podria anul·lar una aigua de València d’una batalla en què el jugador no està implicat. La paella protectora s’usa normalment fora del teu torn i també pot anul·lar altres paelles. Les úniques cartes que no pot anul·lar són les de nivell superior, com la nit de la cremà, el Butoni, la riuà, la muralla de Morella, la falla descomunal i la Batalla d’Almansa.

Si tinc el Butoni al mostrador puc anul·lar-lo amb una paella protectora?

No, ja que el Butoni té N7 i la paella protectora, N2. Per tant, el poder del Butoni preval sobre el de la paella. No pots impedir que et col·loquen el Butoni ni tampoc anul·lar el seu efecte quan ja el tens al mostrador, però sí que pot destruir-lo amb la nit de la Cremà, que és de rang superior (N8).

Com funcionen les cartes especials que se situen als mostradors?

Les cartes especials que se situen als mostradors (Lluna de València, el Butoni, muralla de Morella, falla descomunal) no es col·loquen als mostradors automàticament, com els tresors. Depenen de la decisió del jugador. Per tant, un jugador pot dedicar el seu torn (una acció) a utilitzar una d’estes cartes. Per exemple, un torn pot comportar “baixar” la falla descomunal al teu mostrador; un altre torn es pot usar per col·locar el Butoni al mostrador d’un altre participant. No es pot baixar una muralla de Morella o una falla descomunal quan t’ataca un altre jugador en mig de la batalla, ja que sempre has d’utilitzar estes cartes en el teu propi torn.

Visualment, és recomanable situar estes cartes davant dels teus tresors i en posició horitzontal, ja que funcionen com una espècie de barrera.

Com funcionen les monleonetes?

Les monleonetes mai es poden usar en solitari. Sempre han d’anar acompanyades d’una altra carta de batalla o d’una altra monleoneta. Per tant, pots presentar dos monleonetes juntes (2 punts d’atac) o una Delicà de Gandia i dos monleonetes, per exemple (3 punts d’atac).

Què ocorre si guanye una batalla per destruir una muralla de Morella o una falla descomunal amb una Bellea del Moc?

No ocorre res especial. L’habilitat moc apegalós només funciona quan batalles per un tresor.

Si acabe d’aconseguir l’allioli persistent, puc fer dos jugades?

No. Només pots fer dos jugades si l’allioli està en el mostrador des del principi del torn i en eixe moment no tens cap ingredient.

Si tinc un allioli persistent i aconseguisc un ingredient en la primera de les dos jugades, puc fer la segona jugada que em permet l’allioli?

El que compta és la situació que existia al principi del torn. Per tant, pots fer la segona jugada, ja que al principi del torn no hi havia cap ingredient al mostrador.

Què passa si utilitze una repetició i tinc un allioli persistent sense cap ingredient al mostrador?

Pots encadenar jugades si en la segona jugada que et permet fer l’allioli utilitzes una repetició. En tal cas acabaries fent tres accions.

El jugador de Petrer compta com a una carta descartada per robar-ne una nova? O només compten les altres cartes descartades?

Quan utilitzes El jugador de Petrer no el comptes com a carta descartada

Com funciona el Tio Sangonera amb un jugador que té una cabeça d’alls en partides de 5 jugadors o un aeroport fantasma al mostrador?

En partides de 5 jugadors la cabeça d’alls val per 2 ingredients. D’altra banda, si l’aeroport fantasma està en un mostrador on hi ha un conill, el conill també val per 2. A l’hora de saber quants punts d’A i D suma el Tio Sangonera compta la cabeça d’alls com a 2 punts (en partides de 5 jugadors) i la combinació aeroport+conill com a 2 punts també.